تاریخ : 1403/02/05

اکونیوز: لزوم اتخاذ تدابیری برای عدم کاهش کیفیت و کمیت نان

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان این که هم‌اکنون بستر مناسب برای کم‌فروشی نانوایی‌ها فراهم شده است، گفت: دولت باید با استفاده از ابزارهای نظارتی خود، تدابیری اتخاذ کند تا کیفیت و کمیت نان کاهش پیدا نکند.

محمدحسین فرهنگی" بیان کرد: زمانی که آزاد کردن قیمت نان آغاز می‌شود، نقش دولت در نحوه تولید نان کاهش می‌یابد و حقوق مصرف‌کننده به خطر می‌افتد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: هم‌اکنون فروش آرد به علت افزایش قیمتش، به حداقل رسیده است و زمینه کاهش کیفیت و کمیت را در توزیع نان فراهم کرده است.

وی با تأکید بر این که دولت باید با نظارت دقیق مانع کاهش کیفیت و کمیت تولید نان شود، ادامه داد: اگر در هر قرص نان چند گرمی از وزن نان زده شود، در تولید روزانه یک نانوایی سود خوبی برای نانوا خواهد داشت.

فرهنگی، استفاده از بازرسان را برای نظارت بر نانوایی‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: بازرسان باید به نحوی نظارت داشته باشند که تخلف‌های کم‌فروشان به خوبی گزارش شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که هدف از آزادسازی قیمت نان بهبود کیفیت آن بوده است، پیشنهاد داد: دولت می‌تواند با اعلام کند اگر تخلف کم‌فروشان ادامه داشته باشد، مجوز ساخت یک نانوایی دیگر در همان منطقه نانوای کم‌فروش را می‌دهد.

"محمدحسین فرهنگی" همچنین در نشست علنی روز یکشنبه - ۲۳ مرداد - به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره نظارت دقیق بر کمیت و کیفیت نان تذکری کتبی داد که از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد